- Instellingen openen: Open de ‘Instellingen’ app op je Android-telefoon.
- Accounts: Scroll naar beneden en tik op ‘Accounts’ of ‘Accounts en back-up’, afhankelijk van je Android-versie.
- Account toevoegen: Tik op ‘Account toevoegen’.
- Type account kiezen: Tik op ‘Microsoft Exchange ActiveSync’ of ‘Exchange’, afhankelijk van de beschikbare opties en je telefoonmerk.
- Details invoeren:
- Voer je volledige e-mailadres in.
- Voer je wachtwoord in.
- Tik op ‘Volgende’ of ‘Aanmelden’.
- Serverinstellingen:
- Als gevraagd wordt om servergegevens, voer dan ‘outlook.office365.com’ in als server.
- Laat het domeinveld leeg of voer je volledige e-mailadres opnieuw in, afhankelijk van de vereisten van je apparaat.
- Tik op ‘Volgende’.
- Synchronisatie-instellingen: Kies welke items je wilt synchroniseren (E-mail, Agenda, Contacten, enz.) en stel de synchronisatiefrequentie in. Tik vervolgens op ‘Volgende’.
- Accountnaam & gereed: Voer desgewenst een naam voor dit account in (bijvoorbeeld “Werk”) en tik op ‘Gereed’ of ‘Voltooien’.
Opmerking: Vanwege de fragmentatie van Android en de aanpassingen van verschillende fabrikanten kunnen sommige stappen en benamingen variƫren. Raadpleeg altijd de officiƫle documentatie van je toestel of neem contact op met je IT-afdeling bij twijfel.